27.10.09

Nepovratni gubitak 15 minuta mog života

Upravo sam slušao nešto na Hrvatskom Katoličkom Radiju, čemu bi autor vjerojatno dao ime "propovijed". Ipak, ne sjećam se kada sam zadnji put čuo toliko hereza u 15-ak minuta. Nevjerojatno! Toliko je rekao stvari koje su protivne biblijskom nauku, da jednostavno ne mogu sve niti nabrojati i dati biblijski odgovor, barem ne ovako u jednom članku.

Ipak, dopustite da vam ukratko prepričam neke od glavnih ideja:

Autor je govorio o krivoj slici koju imamo o Bogu. Za tu sliku kriv je "istočni grijeh" koji je u nama. Povezano s time, govorio je o razlici koju vidimo u raznim opisima Boga u Bibliji, pogotovo o razlici između "Boga Starog Zavjeta" i "Boga Novog zavjeta".

Na stranicama Starog Zavjeta, Bog je opisan kao gnjevni Bog koji sudi, kažnjava i ubija. Dolaskom Isusa, kaže autor, dobivamo drugačiju, ispravnu sliku o Bogu. Bog Novog zavjeta je Bog ljubavi, oproštenja, spasenja, istine, dobrote, ljepote...

Ono što me ovdje zastrašuje jest sljedeća misao: Mnogi evanđeoski kršćani vjerojatno bi se složili s ovime što sam do sad napisao. Niti oni ne razumiju tu prividnu razliku.

Prije nego vam napišem kako je tu razliku objasnio ovaj "propovjednik", dopustite da vas upitam: Kako biste vi objasnili razlike u opisu Boga između Starog Zavjeta i Novog zavjeta? Što biste rekli tom govorniku, kada biste imali priliku razgovarati s njim?

Njegov "odgovor" je bio sljedeći: U Starom Zavjetu, Izraelci su imali krivu sliku o Bogu. Mojsije je optuživao Boga za sve te loše stvari, kao što je Adam optužio Evu, a Eva zmiju. U Novom zavjetu, autori su pisali "u grijehu, iako su pisali u Duhu" (doslovan citat). Autor je dodao: "Neće Isus nikoga baciti u pakao. Pakao nije mjesto na koje treba otići, to je slikovito rečeno. Grijeh je pakao. Tko čini zlo, već je u paklu." Na kraju, kao i povremeno tijekom "propovijedi", autor je pozivao na pokajanje i ispovijed.

Ja bih ga voli upitati: Zašto je pokajanje potrebno, ako Bog ne kažnjava? Ipak, mislim da ne bih daleko došao u razgovoru s njime, jer je bio prepun proturječja. Sam sebe je pobijao iz rečenice u rečenicu.

Ali, da se vratimo da moje pitanje vama - Kako biste vi objasnili razlike u opisu Boga između Starog Zavjeta i Novog zavjeta? Stvarno me zanimaju vaši komentari. Nemojte se sramiti!

Broj komentara: 6:

  1. Da li je taj autor ikad pročitao Bibliju od korica do korica, pitam se. Po meni uopće nema razlike između Boga SZ i NZ. Jer o Bogu koji je milostiv govori i SZ i NZ isto kao i o Bogu koji je gnjevan i koji kažnjava.

    OdgovoriIzbriši
  2. Taj propovjednik vjerojatno potiče iz Ivančićeve škole hagioterapije, tako otprilike on vidi stvari što se tiče grijeha itd. U osnovi pakao ne priznaju kao mjesto, više kao stanje duha koje se popravlja različitim duhovnim tehnikama. Tipična religija djela.

    Što se tiče Boga Starog i Novog saveza jasno je da tu nema nikakve razlike, to je isti Bog koji se nikada ne mijenja. Bog je praštao u Starom savezu, isto kao što oboje čini i u Novom. Stvarati nekakve podjele u tom smislu teška je zabluda, a vjerujem da je cilj stvoriti krivu sliku o Božjoj milosti.

    riječ istine

    OdgovoriIzbriši
  3. Mene kao Židova hvata proljev od svih takovih i sličnih samovoljnih izvrtanja Tore i izvorne tradicije... Treba se za svako ispravno razumijevanje uvijek upoznati sa izvorima... Svaka čast pravu na osobno mišljenje i shvaćanje ali pred-Sinajska (Abrahamu, Jichaku i Jaakovu), Sinajska (Mojsiju i cijelom Israelu) i post-Sinajska objava, zaključno sa prorokom Malahijom nije i ne može biti poligon za vjerski ili filozofski egzibicionizam...osim onima koji si prisvajaju mjesto Stvoritelja svega, blagoslovljen neka je... Pakao postoji, kako nas tradicija uči i širit će se se do kraja vremena da prihvati sve one koji obeščaćuju njegovo sveto ime...i svetu Toru...('Matori Zavjet kako bi prosviječeni rekli sic!) Predvodnicima svih denominacija koje negiraju i svojevoljno tumače svetu Toru je mjesto u njemu zajamčeno... Israelu je dana sveta Tora da je vrši do posljednjeg Dana a svim ostalim narodima 7 Noinih zapovijedi. Samo Israel ima udjela u Tori i nitko drugi. Zvuči grubo ali je tako. Stvoriteljevom odlukom. Svi ostali imaju pravo poznavati Toru i učiti beskrajnu Božju mudrost iz nje ali oduzimati i dodavati nikako. To vrijedi za Židove i nežidove. Jer zamislite situaciju: Vaš otac sastavi oporuku i decidirano kaže, svojoj djeci ostavljam u vječno nasljeđe sve što sam stekao od svojih predaka uz zakletvu da se njegova volja poštuje, a ja vaš poznanik dođem i osporim to sve, i kažem : 'ja sam vas poznavao i imam pravo zahtijevati da budem uključen u dijeljenje baštine sa vama baštinicima, nije vaš otac tako zaista mislio kad je pismeno naložio da vi njegova djeca imate jedini pravo baštiniti....imam pravo udijela na vašoj baštini!' Što bi vi sa mnom učinili!? 'Okrenuli drugi obraz!? Ne ne, skratili bi me za glavu... Eto... I za kraj da se malo našalim: ko ima uši neka čuje ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Cenzura!? Haha
    Kako se toga nisam prije spomenuo :P

    OdgovoriIzbriši
  5. Nije cenzura, prijatelju... Moraš mi ipak dati malo vremena. Nisam ja stalno uz kompjuter i ne moderiram komentare u real-time.

    OdgovoriIzbriši
  6. S jedne strane, žao mi je što se nisi predstavio, nego si "anoniman". To je loša strana interneta i blogova... Ali, o tom potom.

    Zanimljiv mi je tvoj komentar, pogotovo jer sam i ja dijelom Židov. Neki naši sunarodnjaci, vjerojatno bi me nazivali mesijanskim Židovom, a ne kršćaninom, ali etikete su subjektivne po svojoj naravi. No, i to je druga tema.

    S nekim stvarima koje si napisao, ja bih se složio, a s nekima ipak ne. Npr. Izrael sigurno ima (primjeti prezent) povlašteno mjesto u očima Stvoritelja. U to nema sumnje. Ipak, Izrael je trebao biti svjetlo narodima, a kroz oca Abrahama će biti (bili su prije i jesu sada) blagoslovljeni svi narodi. Ova dva elementa trenutno su mi pala na pamet, a ima ih i više. Nažalost, sada je prekasno za pisanje dužeg i složenijeg odgovora. Nadam se da ćeš biti strpljiv...

    OdgovoriIzbriši