2.1.09

Reformacija koju trebamo zbog deformacije u kojoj živimo

Reformacija koju je pokrenuo Martin Luther, kada je 1517. godine na crkvena vrata u Wittenbergu zakucao svojih 95 teza u kojima ukazuje na pogrešnost papinskog rimokatoličkog sustava, bila je samo jedna u nizu. Naime, iako njegova reformacija nosi upravo to ime s velikim R, ona nije prva. Još od vremena Starog Zavjeta, Božji narod je imao razdoblja u kojima je u određenoj mjeri odlutao od Božje objave (Svetog Pisma). Svaki povratak ka Božjoj riječi bio je u pravom smislu upravo to – reformacija. 

Riječ "reformacija" označava obnovu, ponovno oblikovanje, povratak pravovjerju, povratak Bibliji. Reformacija je bila potrebna uvijek, kada je Božji narod izgubio svoju formu. Jedno takvo razdoblje je i ovo u kojem živimo. Danas nam je potrebna reformacija, jer je došlo do deformacije.

Najpoznatije reformacije koje se navode u Svetom pismu, kojima se Božji narod vratio Bogu, su ona pod Nehemijom (Neh. 8), ona pod kraljem Jošijom (2.Kr.22 i 23) i ona za vrijeme najpoznatije Pedesetnice (Dj. 2).

Ukoliko pozornije proučite navedene ulomke, primijetit ćete da im je zajednički jedan element (koji je, naravno, bio ključan i u Lutherovoj Reformaciji). Taj element je, zapravo, jedna radnja. Bez te radnje, niti u jednom od navedenih slučajeva ne bi došlo do reformacije. U svakom primjeru (biblijskom ili povijesnom), Božji narod se vratio Bogu jer su postojali ljudi koji su bili vjerni toj radnji, i to vjerni pod cijenu života. 

Ta radnja je sljedeća: 
  1. Otvori Bibliju!
  2. Pročitaj Bibliju!
  3. Objasni Bibliju!
Bez ovoga, nema rasta u Božjoj Crkvi, niti brojčanog niti rasta u zrelosti.

Najočitiji primjer je onaj iz Nehemije 8. U njemu čitamo da je Nehemija oko sebe skupio ljude "koji su bili sposobni da ga razumiju" (8:2). Zatim je "otvorio knjigu naočigled svemu narodu" (8:5). Ključni stihovi poglavlja su 8:7,8, gdje čitamo da Nehemija i njegovi pomagači "objašnjavahu Zakon narodu... i čitahu iz knjige Božjeg zakona po odlomcima i razlagahu smisao da narod može razumjeti što se čita." Kasnije, čitamo da je došlo do probuđenja usnulog naroda, do pokajanja grešnog naroda, do reformacije deformiranog naroda "jer su shvatili riječi koje su im objavljene" (8:12).

Ljudi koji nas okružuju ne trebaju dobre priče iz naših osobnih iskustava s Bogom, niti zapanjujuće izvještaje o čudesima koje se događaju na drugom kraju svijeta, niti naše mišljenje o tome kako treba kršćansku ljubav ispoljavati u svakodnevnom životu. Oni trebaju vidjeti nas kako otvaramo Bibliju, čuti nas kako ju čitamo, i shvatiti nas dok ju objašnjavamo! Ništa više, ništa manje.

Nema komentara:

Objavi komentar